اعتماد به نفس در ۱۰ روز

راز پنجم : به خود برسید.

به خود رسیدن یعنی داشتن اعتماد به نفس و توجه به خود.

حدیثی داریم که حتما قبل از خروج از خانه به آینه نگاه کنید.

پیامبر ما، همیشه با خود، شانه و آینه و مسواک همراه داشت و از عطر استفاده می کرد. اینها همه یعنی توجه به خود و خودشیفتگی.

شما همیشه در هر شرایطی باید به خود برسید. چه در تنهایی، چه در جمع، چه در منزل، چه در مسافرت، چه پیش آشنایانُ چه در غربت، چه در منزل بیگانگان و چه در جایی که هیچ کس به خود نمی رسد.

به خود رسیدن، به هیچ وجه نشانه لوس بودن و افاده ای بودن نیست.

به هیچ عنوان با لباسی که به پاکیزگی و اطو دار بودن آن مطمئن نیستید، از منزل خارج نشوید. به غیر از مردم بی قید و بندُ همه مردم با توجه به سر و وضع خود و اطمینان یافتن از مرتب بودن آن، از منزل خارج می شوند.

در منزل هم به خود برسید. لباسهای مرتب بپوشید. هر دو ساعت یکبار جلوی آینه بروید و خود را وارسی کنید. کفشهایتان را واکس بزنید. هماهنگ و موزون لباس بپوشید. برنامه هایی برای تفریح و سرگرمی خود داشته باشید. به آرامش و استراحت و نیازهای ضروری خود، بسیار توجه کنید. ورزش کنید. ورزش نکردن یعنی عدم توجه به سلامتی و تناسب اندام.

اجازه ندهید که زیاد چاق شوید یا تکیده و لاغر باشید.

اگر چه خوب ظاهر شدن در جمع اثر خوب و مثبت گذاشتن روی دیگران، خیلی عالی است. هدف اصلی و اولیه شما باید این باشد که به خود برسید تا احساس شایستگی کنید.

تمرین

به خود برسید.

هرچند وقت یکبار به آرایشگاه خوب بروید.

کفشهایتان را برق بندازید.

لباسهایتان همیشه تمیز و اتو کرده باشد نه لزوما گران قیمت.

از عطر استفاده کنید.

تا می توانید سر و وضع بهتری داسته باشید.

زیر باران، بدون چتر راه نروید. نگویید از این کار لذت می برم.

واقعیت این است که هنگام به دست گرفتن چتر، فکر می کنید جدا از مردمید و یا لوسید!یعنی رفتار خود شکانه خود را اینطور توجیه می کنید؟

به خاطر داشته باشید : ظاهر شما با شما و دیگران حرف می زند.

خودتان را متشخص جلوه دهید. این کمک می کند برای خودتان ارزش قائل شوید. شعار یک شرکت پوشاک آمریکایی این است‌:

خوب لباس بپوشید والا برایتان گران تمام می شود.

گاهی اوقات افراد در ژولیدگی و آشفتگی قصد جلب نظر و توجه دارند. موهای خود را آشفته و چهره را ژولیده می کنند. وضعیتی رمانتیک همچون نقاشان و نوازندگان عجیب و غریب به خود می گیرند. جالب این جاست که بدانید هنرمندان و خصوصا دو گروهی که ذکر شد به دلیل عدم برقراری ارتباط و عدم رسیدگی به خود اعتماد به نفس ضعیفی دارند.

نظرات 33 + ارسال نظر

سلاااااااااااااااااااااام.ممنون.
نظافت نشانه ایمان است.

دقیقا درسته

بهترین روزهای زندگی ازآن شما.شماهم موفق باشید.

ممنونم

سلام! خب قبول کنین گاهی همین ژولیدگی آدم رو قابل توجه میکنه همین تن تنی خیلی از پسرا رو فقط قابل توجه کرده! نقض نکن دیگه داداش ِ من! خب خوبه مرتب باشی و اینا ولی همین ژولیدگی کلی وقت میخواد! با اینکه به پسرای اون تیپی اصلا ً نمیشه اعتماد کرد چون به قیافه شون نمیاد! (قابل توجه:دخترا کمتر ژولیده هستن) ولی خب...
با روغن کاری و اینا هم به شدت مخالفم!
مرسی که خبر دادی آپی خوش باشی

خوب نظر شما هم محترمه

علیرضا 1389/12/15 ساعت 13:49 http://www.thinkplus.ir

سلام ...

نکته ی جالبی بود که با وجود سادگی اش اغلب نادیده گرفته میشه. من همیشه سعی میکنم به این نکته توجه کافی داشته باشم ...

شادی تون روز افزون ...

مرسی

علی 1389/12/15 ساعت 14:51 http://trumanshow.blogfa.com

سلام به دوست خوب خودم.
کاملا موافقم.
یه آدم موفق اگه بخواد به ظاهرش نرسه که موفق نیست.
البته اینو هم بگم که حتما نباید لباسها گرون قیمت باشه،اما مهمه که همیشه اتو شده و تمیز باشه.همونطور که گفتی.
ممنونم که خبرم کردی.

مرسی

مثل همیشه زیبا و عالی
استفاده کردیم

خواهش میکنم

پ.ت 1389/12/15 ساعت 18:00 http://www.zehneman.blogfa.com

سین لام الف میم

من قبل از اینکه از خونه بیرون برم 4 یا 5 بار خودمو تو آینه می بینم.!

مسواک می زنم.!

اسپری یا ادکلن می زنم.!

لباسام همیشه شیک و مرتب و به مد روزه

اما من عاشقه قدم زدن زیر بارونم اونم بدون چتر.! چون دوس دارم خیس خیس شم.!

خیلی عالیه

خانم متاهل 1389/12/15 ساعت 19:28

سلام عزیز .....

اول اینکه چه پرنده خوشکلیه واقاعا ادم تو کف خلقت خدا میمونه

خانم متاهل 1389/12/15 ساعت 19:29

دوم اینکه ممنوم که برای اپ هاتون خبرم میکنین

خواهش میکنم

سوم اینکه اپتون عالی و اموزنده و مفید بود خیلی ممنون گلم

ممنونم

سلام ممنون که اومدید و شما هم موفق باشید مطلب عالی بود.

مرسی

سلام خیلی عالی بود .اینجا که میام خیلی احساس خوب میا سراغم مطالبتون عالیه

عزیز! کجااسم منو اشتباه نوشتی؟!
اگرهم نوشتید اشکالی نداره اشتباه تایپی بوده
دفعه دیگه جبران کنید.

سارا 1389/12/16 ساعت 12:48 http://donedona.blogsky.com


درود برزوج جوان ممنون ازدعوتتون
راههایی برای رسیدن به آرامش : آرام صحبت کنید ولی سریع فکر کنید وقتی چیزی را از دست می دهید، درس گرفتن از آن را از دست ندهید اجازه ندهید یک اختلاف کوچک به دوستی بزرگتان صدمه بزند مردم را از طریق خویشاوندانشان داوری نکنید وقت به رؤیاهای کسی نخندید. مردمی که رؤیا ندارند هیچ چیز ندارند وقتی می گویید: دوستت دارم. منظورتان همین باشد به مردم بیش از آنچه انتظار دارند کمک کنید و این کار را با شادمانی انجام دهید "

مینا 1389/12/16 ساعت 13:04 http://siyaneh.blogfa.com

ممنون
امیدوارم سربلند و شادباشید با لبی همیشه خندان

سلامـ به زوج خوشبخت و دوس داشتنیــــ :)


ممنونـــ :)

نمیدونی چقد خوشحالم کردی تو نبودم بهم سر زدیـــ :)


همیشه از مطالبتون استفاده میکنم!:)


موضوعات جالبی رو انتخاب میکنید:)

بعضی عشقا ...
بعضی عشقا مثل حضرت نوح می مونن ( بعضیا از ترس طوفان میان پیشت)
بعضی عشقا مثل حضرت آدمه ( خوبیش اینه که اولین عشقته )
بعضی عشقا مثل حضرت ابراهیمه ( باید همه چیزتو قربونی کنی )
بعضی عشق ها هم مثل حضرت مسیحه ( آخرش به صلیب کشیده میشی)
بعضی عشق ها هم مثل حضرت موسی هستن ( تا یه کمی دور میشی یه گوساله
میاد جاتو می گیره )

سلام
مثل همیشه اطلاعات کاربردی
سعی میکنم از عطر و ادکلن هم بیشتر استفاده کنم که بهتر باشه.
عکس جالب بود
شعار شرکت آمریکایی هم جالب بود
موفق باشی

سلام
مطلب جالبی بود این یکی
ممنونم که خبر دادی

sina 1389/12/17 ساعت 17:16 http://www.sinasx.blogfa.com

سلام وبلاگ خیلی قشنگی داری خوشحال می شم به منم سر بزنی

سلام

خوبین!؟

دلم تنگولیده بود واستون هویجوری اومدم

محمد 1389/12/18 ساعت 22:31 http://www.hubut.blogsky.com

سلام:خدمت آقا سعید و خانومی !
مطالبتون خیلی مفیده و امیدوارم ،شما که به مردم امید میدهید،مورد لطف یگانه آفرینش،قرار بگیرید...
دوستدارتان،محمد.

قدمت به روی چشم
هر وقت خواستی بیای اطلاع بده تا خودم ببرمتون جاهای دیدنیش را ببینید

مینا 1389/12/19 ساعت 12:49 http://siyaneh.blogfa.com

ممنون از حضورتون
نظافت و پاکی و... ناخوداگاه باعث صاف شدن کمر و بالا رفتن اعتماد به نفس میشه
ولی بعضی وقتا زیر بارون نم نم وایسدنم حال میده ها...
ولی در کل حرفتون درسته!!





شما که آپ نکردین اومدم با این شکلکا بخندم

علی 1389/12/19 ساعت 19:42 http://trumanshow.blogfa.com

سلام.
ممنونم از لطفی که به من داری.

سلام

بالاخره بعد از یک ماه و 12 روز تونستم وبلاگم رو آپ کنم.

و با مقاله ی متفاوت!

موضوع : روانشناسی

عنوان : روانشناسی دروغ

بخون، نظر بده، انتقاد کن ، پیشنهاد بده!

ممنون. ممنون ممنون.

سارا 1389/12/21 ساعت 10:18

ترجمه گفتارهای سیاسی مسئولان
در رسانه‌های خارجی!

گاهی مسئولان کشور فراموش می‌کنند که در عرصه بین‌الملل بایستی به گونه‌ای سخن بگویند که افراد با فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف متوجّه منظور آنها شوند. در زیر نمونه‌هایی واقعی از ترجمه سخنان رییس جمهور و رییس مجلس در رسانه‌های خارجی آمده است.

آقای احمدی‌نژاد
جمله آقای احمدی نژاد به فارسی چنین بود: «غرب دست از بچه بازی بردارد و با دُم شیر بازی نکند!»
لوماتن سخن رییس جمهور را چنین نقل کرد: « احمدی نژاد گفت که غرب دست از لجاجت و تجاوز به کودکان بردارد و با شیرها بازی نکند»
نشریه اسپانیایی ال پاییس نیز نوشت: «رییس جمهور ایران غرب را متهم به کودک آزاری کرد و گفت که شورای امنیت نباید با شیرها بازی کند»
نشریه لا کرودونیای ایتالیا نیز نوشت: «احمدی نژاد به غربی‌ها هشدار داد که نباید با لجبازی به کودکان تجاوز کنند و شیرها را بکشند»

آقای لاریجانی
جمله علی لاریجانی: با نشان دادن « لولو» ی شورای امنیت، مردم ایران رو به قبله نمی‌شوند.
ترجمه روزنامه نیوزویک: علی لاریجانی گفته است که اگر شورای امنیت مثل موجوداتی که بچه‌ها را می‌ترسانند ظاهر شود، مردم ایران به سوی قبله مسلمانان جهان دراز نمی‌کشند.
ترجمه نشریه اسپانیایی ال پاییس: علی لاریجانی گفت که اگر شورای امنیت چیز ترسناکی را هم به ایرانیان نشان دهد، باز هم مردم ایران به سوی عربستان سعودی نمی‌خوابند.
ترجمه نشریه فرانسوی اومانیته: علی لاریجانی گفت که دراز کشیدن ایرانیان به سوی مرکز اعتقادات مسلمانان بستگی به این دارد که آنها از موجودات افسانه‌ای بترسند، این یک داستان ایرانی است.

سلام وقتتون بخیر فقط واسه خنده

سلام.اومدم یه سری بزنم

سلاااااااااااااام
یه آپ گذاشتم که خودم خیلی دوسش دارم
دوس دارم توام بخونیش نظرتم راجع بهش بگی
حسی جکله ای کلمه ای یا هر چیزی در موردش به ذهنت بگو
راستییییییییییییی ادامه مطلب یادت نرهههههههههههه
بدووووووووووووووووو بیا
من یادم رفته بود شما رو لینک کنم حتما اومدید به یادم بندازید چون الان بنا به دلایلی نمیتونم لینکتون کنم حتما بگید یادم نره

حمید 1389/12/21 ساعت 23:05

سلام
وبلاگ خوبی داری
به منم سربزن
اگرمشکلی درامر وبلاگ داشتی حتما با من درمیان بگذاراگربتونم کمکت میکنم
وبسایت اصلی من دروبلاگ زیرهستش خوشحال میشم نظرتو بدی
www.molavi313.mihanblog.com
یاحق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد