اعتماد به نفس در ۱۰ روز

راز سوم : خود را تشویق و ستایش کنید.


به خاطر کوچکترین کار خوبی که انجام می دهید، خود را ستایش و تشویق کنید.

شما عادت کرده اید برای کارهای بد و نادرست خود، هزاران بار خود را سرزنش کنید. اما یکبار هم خود را شایسته تشویق و ستایش ندانسته اید.

چرا وقتی کار خوب و درستی انجام می دهید، برای خود کف نمی زنید؟ و به خود آفرین نمی گویید؟ انجام همین کارها به ظاهر ساده ممکن است در نظر شما بی معنی و بیهوده باشند، رشد اعتماد به نفس شما را تسریع می کند.

الان شما دارید یک کار مثبت می کنید، دارید مطلبی برای تقویت اعتماد به نفس خود می خوانید، همین الان شما شایسته تشویق شدن هستید. پس چرا معطلید؟ به خود آفرین بگویید. برای خود کف بزنید. یا آنکه به خود قول دهید که به خاطر این کار مثبت، بعدا خود را به خوردن بستنی، پیاده روی، سینما، گردش در پارک و ... دعوت می کنید و در اولین فرصت به قول خود عمل کنید.

هیچ یک از کارهای مثبت خود را کوچک و بی اهمیت، تلقی نکنید.

خداوند فرموده : که به خوبیهای ما، حتی اگر ذره ای باشد، پاداش می دهد و هرگز در سنت الهی، اجر نیکوکاران ضایع نمی شود.

اگر توجه به کارهای نیکو و پاداش دادن به آنها، سنت خداست، ماهم جانشین خدا در زمین هستیم، باید از این سنت پیروی کنیم.

هم اکنون فکر کنیدو ببینید که از آغاز تا کنون، چقدر کار مثبت و نیکو انجام داده اید؟ خود را به خاطر تک تک این کارها باید تشویق کنید.

اگر یک ساعت، خوب، درس خوانده اید، اگر سخن نیکو و سنجیده ای گفته اید، اگر در مشکلی صبور بوده اید، اگر اطاقتان را مرتب کرده اید، و اگر هر کار مثبت دیگری انجام داده اید، یادتان نرود که خود را تشویق کنید.

نظرات 20 + ارسال نظر

سلام

ممنونم که مطالبم رو خونید و نظر دادید!:)

مطالب آموزنده ی خوبی دارید:)

مشتاقم هر وقت آپ کردید خبرم کنید تا از مطالبتون استفاده کنم.


سارا 1389/12/01 ساعت 15:06 http://donedona.blogsky.com

درود درود برتازه زوج جوان وپرازامیدونشاط
میلاد نور برشما عزیزان مبارک ایام به کام و شادی

انسانی خلاق به جهان پا می گذارد و به زیبایی جهان می افزاید... ترانه ای اینجا نقاشی دیگری آنجا او با وجود خود رقص جهان را موزون تر می سازد. لذت را افزون٬ عشق را ژرفتر و مکاشفه را نیکوتر پیش می برد. و آن گاه که این جهان را ترک می گوید جهانی زیباتر از خود بجای نهاده است. آفریننده باش. اینکه اکنون چه می کنی مهم نیست. از بسیاری از کارها گریزی نیست. اما هر کاری را با آفرینندگی٬با دل و جان پیش ببر. آنگاه٬کار تو خود نیایش خواهد بود "

سلام
من همیشه برای خودم گل و کتاب میخرم و یه عالمه با گلم حرف میزنم و بهش میگم که چرا به خودم تقدیمش کردم
رو جلد اول کتابامم اونو به خودم برای انجام همون کاری که باعث شد این کتابو بخرم توضیح میدم و ...
شاید بعضی ها فک کنن دیوونم ولی من این کارو خیلی دوست دارم
شاد باشید و سبز

مرسی قشنگ بود از این به بعد واسه خودم جایزه میخرموب پر محتوا و قشنگی دارین.ممنون که اومدی پیشم لینکتون کردمموفق باشین.آپ کردم سر بزنید

سلام ممنون که بهم سر زدید .

سلام دوست مهربون
دوستای مهربون من وقتی کامنت میزارن میگن به ما هم سر بزن مطمئن باشید که من به همه سیر می زنم اما چون اغلب درگیرم همیشه یه روز خاص رو واسه سر زدن به رفقا میزارم

راستی ممنون که از اینجور مطالب کاربردی برا استفاده دیگران میزارید

سلام
مر۲۵+۵ بابت نظرت
وب شما عالیه
خوشحال شدم از آشناییتون

درست میگیا! گاهی وقتا غیر از سرزنش خودم کاری نمی کنم ی بارم نشده خودمو تشویق نمی کنم عقده ای شدم اصلا ً اینجا چقد بانمکه ادمکش زیاده من اولین باره بلاگ اسکای میام

سلام و درود

ای ول من همین الان دارم یه کار خوب میکنم و این وبلاگ رو می خونم دست دست دست هورااااااااااااا

هم جنبه اعتماد به نفس دادن به من رو داشت هم به شما عسیسم روانشناسی رو حال کردی

دور از شوخی عالی بود واقعا اگر همیشه این کار رو بکنیم دیگه وقت برای فکر منفی نمی مونه عالی بود

سارا 1389/12/04 ساعت 14:25 http://donedona.blogsky.com

درود بر زوج جوان دلتون شاد لبتون خندون
باورتون نمیشه بخدا نمیخوام تعریفی ازخودم کنم ببخشین بخدا روز میلاد پیامبر من تصمیم گرفتم زیارت حضرت را ازدور بخونم که یه لحظه شما در ذهنم نقش بسیتن وشروع کردم به دعاکردنتون انشالله همیشه درکنار هم باخوبی وخوشی زندگی زیبای داشته باشین وازلحظه لحظه زندگیتون به نحو احسن استفاده کنین پیروز باشین وشاد

پ.ت 1389/12/04 ساعت 14:26 http://www.zehneman.blogfa.com

آره منم گاهی شده که خودم رو تشویش کرده باشم یا جلوی آینه از خودم تعریف کرده باشم.!

اما گاهی فک می کنم اینکارا یه خورده.....گاهی واسه اینه که خودمونو گول بزنیم یا اینکه الکی یه چیزی رو به خودمون تلقین کنیم.!

سلام
جالب بود و آموزنده! واقعا خیلی به آدم میتونه کمک کنه. ولی مثل اینکه من از کمک به خودم خوشم نمیاد! چون این کار رو نمیکنم! واقعا گرفتاری ها نایی برای اینگونه کار ها واسه آدم نمیزاره ، اما بازم راهی هست که نمیرم دنبالش! نمیدونم چرا...
ممنون از حضورتون.
موفق باشید

سلام

خواهش ...

میدونم چم بود!

اما آدم بعضی وقتا خودشو میزنه به اون کوچه!

آدم و هزار جور ادا و اصول...

سلام
[اینجا شکلک گل نداره؟]

نه متاسفانه

علی 1389/12/05 ساعت 17:21 http://trumanshow.blogfa.com

سلام عزیزان من.
واقعا همینه که گفتین.
تشویق کردن خود خیلی مزایا داره.
هر روز خودتون رو تشویق و تمجید کنید.

وصال 1389/12/05 ساعت 17:59 http://vesal-21.blogfa.com

سلام. سپاس از حضورتون.
مطلب آخرتون خوندم، جالب بود ولی مهمتر از تشویق کردن به نظر من اینه که چجوری خودمون تشویق کنیم؟! شما راه حلی سراغ دارین؟


ـسلام
ممنونـ ...
دیگه چه کنیم دیگهــ
ما اینیمـــــــ

سلام دوست من
خیلی دلم میخواست واسه پست قبلی بیام و یکی یکی همین که نظر میدید تشکر کنم اما خوب یکم سرم شلوغ بود و نشد
به جاش الان ازت تشکر می کنم و دعوتت میکنم به پست جدید
دوس دارم اینم مثل اون یکی بیای بخونی و اگه دلت خواست نظر بچه ها رو هم بخونی و باز اگر دلت خواست راجع بهش نظر بدی نقاط اختلافمون یا تفتهممون رو توش بگی یا بگی مثلا چی بهش اضافه بشه خوبه

دوستمممممممممممم
منتظرمااااااااااااااا دوس داشتی بیا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد