راز نادیدنی های زندگی

ملوانان و کشتیرانانی که با تجربه هستند و کوه یخ را می شناسند. وقتی از دور کوه یخ را می بینند٬ چون می دانند هفتاد درصد ازکوه یخ در زیر آب و سی درصد آن بالای آب است فاصله خود را به درستی با آن تنظیم می کنند.

ولی آنهایی که کوه یخ را نمی شناسند فاصله خود را با نوک کوه و سی درصدی که پیداست تنظیم می کنند. لذا کشتی قبل از رسیدن به قسمت نمایان کوه یخ٬ به قسمت پایین کوه اصابت می کند.

این خاصیت در بسیاری از پدیده ها مصداق دارد.

پیام کوتاه یخ این است:

هنر در دیدن نادیدنی هایی است که عموما هفتاد درصد هر امری را تشکیل می دهد.

نظرات 12 + ارسال نظر
طاهره 1388/07/15 ساعت 14:31 http://novin21.blogsky.com/

چه جالب بود...!!!
استفاده کردم.

سلام سعید جان بسیار زیبا بود این تمثیلی است که معمولا در مورد ضمیر ناخوداگاه استفاده می شود سیستمی که ما از ان اگاهی نداریم ولی تقریبا تمام زندگی ما را اداره می کند.

سلام ...
زیبا و مفید قلم زدین ...
و دیدن و درک نادیدنیها هنر بزرگیست ...
موفق باشین ...
سفر کرده ای به دورها

دل خاکـــــی 1388/07/15 ساعت 15:05

سلام...
بعضی وقتا بزرگترن درس ها از کوچکترین جمله هاست...
امیدوارم هنرمند خوبی باشیم...
ممنون از خبرتون...
موفق باشین...

سلام
خیلی خوب بود و همچنین جدید.

زهرا 1388/07/16 ساعت 08:16

چه جالب. من اینو نمی دونستم. دستت درد نکنه داداشی. مثل همیشه گل کاشتی! :)))))

سلام...
با شعری جدید به روم...
صبر سنگ...
موفق باشین...
گل

سلام

واقعا عالی بود

خیلی استفاده کردم

مرسی

سلام
بازم مثه همیشه قشنگ و زیبا بود و عبرت آمیز
مرسیاز اینکه با خبرم می کنی

سلام گلم روزتون بخیر خوبین شما
قالبتون عوض شده مبارک
تنوع همیشه واسه روحیه جالبه وزیباست
مثل همیشه ازمطلبتون سعی میکنم توزندگی بکاربرم وبه مسائل سحطی نگاه نکنم بلکه عمق مسله توجه داشته باشم
ممنون بازم منتظر مطالب جالبتون هستم

سعید جان
با سلام و احترام
از اینکه همیشه لطف می کنی و به وبلاگ من سر می زنی بسیار تشکر و قدردانی می کنم ببخشید که گاها دیرتر تماس می گیرم
مطالب این وبلاگ واقعا فوق العادس مطلب جدیدتو دوبار خوندم
موفق باشی عزیزم
کامران

سلام سعید جان
یه سر بیا
پیشرفت جدید رخ داده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد