رازهای موفقیت

روز اول: از کارهایی که ناچاری انجام دهی، لذت ببر. نق زدن تو را خسته تر می کند و نمی گذارد کاررا درست انجام دهی. اما اگر با موفقیت مانند یک دوست رفتار کنی همه جا به دنبالت خواهد بود.    

 

روز دوم: سعی کن کارهایت را از صمیم قلب انجام دهی. نه به صرف این که ناچاری انجام دهی. باید به کارت ایمان داشته باشی. یک جریان آب ضعیف تنها نیمی از باغچه را آبیاری می کند .    

 

روز سوم: همه چیز را همانطور که هست بپذیز، خواستن تنها، چیزی را تغییز نمی دهد. خواستن باد را از وزیدن باز نمی دارد و برف را به آب نبات تبدیل نمی کند. اگر می خواهی چیزها را به بهتر ازخودشان تبدیل کنی  با آنها همانگونه که هستند مواجه شو.   

 

روز چهارم: تمرین کن تا از درون شاد باشی. اجازه نده دیگران برای تو تصمیم بگیرند.خودت رئیس کارخانه شاد سازی باش.    

 

روز پنجم: ذهنت را همانند ابر سفیدی که درآسمان است، آزاد کن. تلاش کن، اما نتایج کار را واگذار تا با هم کار بیایند. برای ابر چه فرق می کند باد ازکدام سو بوزد. چرا وقتت را برای چیزی که در کنترل تو نیست تلف می کنی؟     

 

روز ششم: وقتی تصمیم به انجام کاری می گیری از خود نپرس: من چه می خواهم؟ بلکه بپرس: چه کاری به نفع همه است؟ اگر به فکر منافع دیگران باشی، دیگران در کنارت کار خواهند کرد و کمکت خواهند کرد تا موفق شوی.    

 

روز هفتم: هنگام تصمیم گیری ابتدا نباید بپرسی: از این کار چه نفعی عایدم خواهدشد؟  پرسش درست این است که: چه کاری به نفع همه است؟ خانه زمانی مستحکم خواهد شد که همه دیوارهایش استوار باشد.    

 

روز هشتم: وقتی کار به مشکل می  خورد، نه دیگران را سرزنش کن و نه خودت را، انسان وقتی شنا یاد می گیرد که از فرو رفتن در آب نترسد.    

 

روز نهم: برای موفقیت در هر کار باید ابتدا تصویر واضحی از نقشه کار داشته باشی. آن گاه همانطور که در باد شدید، نخ بادبادک را محکم نگه می داری، باید هدفت را هم محکم نگه داری.       

 

روز دهم: اگر طرحی در عمل مشکل تر از آن شد که فکر می کردی،  دلسرد نشو، همه چیز این دنیا همینطور است ، خصوصا اگر ارزشمند باشد. 

 

روز یازدهم: مشکلات ما را قوی و سمت پیروزی  های بزرگتر هدایت می کنند. کوهنوردی آسان نیست اما منظره ای که از قله کوه دیده میشود بسیار زیباست. 

 

روز دوازدهم: اراده ات را قوی کن. خود را وارد به انجام کارهایی کن که برایت مشکل اند. سپس آنها را با جدیت انجام بده. بعد از مدتی خواهی دید که اراده ات همانند گرزی فولادی سخت و درخشان شده است.    

 

روز سیزدهم: با انرژی کامل روی کارهایت تمرکز کن. کارهایت را اگر با انرژی انجام دهی شفاف و زیبا خواهند شد.  

 

روز چهاردهم: هنگامی که قصد انجام کاری را داری از خود نپرس: دیگران آن را چگونه و با چه روشی انجام داده اند؟ بلکه بپرس: چگونه می توانم آن را درس و به بهترین وجه انجام دهم. این را بدان که همواره حقیقتی تازه در انتظار کشق شدن است. بدون احساس وجود این حقایق هرگز بل تلفن را اختراع نمی کرد. 

 

روزپانزدهم: هر کاری را با جان و دل انجام بده. اگر شعاع انرژی ات را مانند ذره بینی که نور خورشید را متمرکز میکند، روی موانع تمرکز دهی، هر مانعی که سر راهت باشد خواهد سوخت. 

 

روز شانزدهم: امروز را آغازی تازه بدان.

 

 

زندگی

زندگی قصه مرد یخ فروشی است که از او می پرسند:

فروختی:    گفت: نخریدند...... تمام شد......  

 

کلاغ و طوطی هر دو سیاه و زشت آفریده شدند!

طوطی شکایت کرد و خداوند او را زیبا آفرید ولی کلاغ گفت: هرچه از دوست رسد نیکوست.

و نتیجه آن شد که کی بینی.....

طوطی همیشه در قفس

کلاغ همیشه آزاد  

مداد

پدر بزرگ درباره چه می­نویسد؟

درباره تو پسرم اما مهمتر از آنچه می­نویسم، مدادی است که با آن می­نویسم. می­خواهم وقتی بزرگ شدی، مثل این مداد بشوی.

پسرک با تعجب به مداد نگاه کرد و چیز خاصی ندید: اما این هم مثل بقیه مدادهایی است که دیده ام!

پدر بزرگ گفت: بستگی دارد چطور به آن نگاه کنی، در این مداد پنج صفت هست که اگر به دستشان بیاوری، برای تمام عمرت با دنیا به آرامش می­رسی!

صفت اول: می­توانی کارهای بزرگ کنی، اما هرگز نباید فراموش کنی که دستی وجود دارد که هر حرکت تو را هدایت می کند. اسم این دست خداست، او همیشه باید تو را در مسیر ارادهاش حرکت دهد.

صفت دوم: باید گاهی از آنچه می نویسی دست بکشی و از مداد تراش استفاده کنی. این باعث می شود مداد کمی رنج بکشد اما آخر کار، نوکش تیز می شود و اثری که از خود به جا می گذارد ظریف تر و باریک تر خواهد بود. پس بدان که باید رنج هایی را تحمل کنی، چرا که این رنج باعث می شود انسان بهتری شوی.

صفت سوم: مداد همیشه اجازه می ذهد برای پاک کردن یک اشتباه، از پاک کن استفاده کنیم. بدان که تصحیح یک کار خطا، کار بدی نیست، در واقع برای اینکه خودت را در مسیر درست نگهداری، مهم است.

صفت چهارم: چوب یا شکل خارجی مداد مهم نیست، زغالی اهمیت دارد که داخل چوب است. پس همیشه مراقب باش درونت چه خبر است.

و سر انجام پنجمین صفت مداد: همیشه اثری از خود به جا می گذارد. پس بدان هر کار که در زندگی ات می کنی، ردی به جا می گذارد و سعی کن نسبت به هر کار که می کنی، هشیار باشی و بدانی چه میکنی.

سخن مدیر

سلام خدمت یکایک همراهان عزیزعصرموفقیت؛

گروه عصر موفقیت بر آن است که مطالبی کاملا متفاوت و کارا جهت زندگی شخصی و کاری شما عزیزان فراهم کرده تا بتوانید تاثیری کوچک بر ارتقای فرهنگ موفقیت در ایران عزیزمان داشته باشید. لذا همراهی و حمایت شما عزیزان باعث دلگرمی این گروه می شود.

با آرزوی روزی که هر ایرانی به ایرانی بودن خود افتخار کند و این زمانی تحقق می گردد که فرهنگ موفقیت در خون یکایک ما ایرانیان رخنه کند.   

با تشکر از حسن انتخابتان

ما منتظر نظرات سازنده شما همراهان گرامی هستیم.      

asre_movafaghiyat@yahoo.com  

asremovafaghiyat@yahoo.com